This Week’s Sermon
"The Rich Man"
Dear brothers and sisters, the problem of the human life is not that we do not live forever the problem is that we think that we are going to live forever.
Life is very short our plans are for eternity. Even on the last day we still think that we can take more from life. So the second problem is in the fact that when we think we are going to live forever we do not think that we could use our life and make the lives of the others better instead we think we still could enjoy more things.
There is nothing wrong with enjoying life but we need to put our minds in the right place. If you ask people what would they do if they could live forever the answers unfortunately would be very different. Some people unfortunately think about how much and what can they take from life and others and only some people always think about making their life a life of service.
In today’s Gospel the Lord warns us about the shortness of life and that it can end any time and it can end unexpectedly.
A good question would be for us to ask is:“what have I done in my life until this point?” And if we do not have a good answer for this question it is easy to solve the problem. All we have to ask is this what can I do now so that looking back I will be able to see one thing I have done right.
If we live our lives always answering this question correctly then we would have no problem at the end of our lives. We can be sure that our children will have an example to follow, they will be proud to say who their father or mother was. They will always hear that we have been a loving and generous person. Successful people touch people’s life but generous people make a positive difference in other people’s lives.
Κήρυγμα της Εβδομάδας
“Ο Πλούσιος Άνθρωπος”
Αγαπητοί αδελφοί και αδελφές, το πρόβλημα της ανθρώπινης ζωής δεν είναι ότι δεν ζούμε για πάντα. Το πρόβλημα είναι, ότι πιστεύουμε, ότι θα ζήσουμε για πάντα.
Η ζωή είναι πολύ μικρή, αλλά τα σχέδιά μας είναι για την αιωνιότητα. Ακόμη και την τελευταία μέρα εξακολουθούμε να πιστεύουμε, ότι μπορούμε να πάρουμε περισσότερα από τη ζωή. Το δεύτερο πρόβλημα έγκειται στο γεγονός, ότι όταν σκεφτόμαστε, ότι θα ζήσουμε για πάντα, δεν πιστεύουμε ότι θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τη ζωή μας ώστε να κάνουμε τις ζωές των άλλων καλύτερες. Αντίθετα πιστεύουμε, ότι θα μπορούσαμε να απολαύσουμε ακόμα περισσότερα πράγματα.
Δεν είναι λάθος να απολαμβάνουμε τη ζωή, αλλά πρέπει να σκεφτούμε στη σωστή διάσταση. Αν ρωτήσουμε τους ανθρώπους, τι θα έκαναν, αν μπορούσαν να ζήσουν για πάντα, οι απαντήσεις θα ήταν δυστυχώς πολύ διαφορετικές. Μερικοί άνθρωποι σκέφτονται δυστυχώς, πόσο και τι μπορούν να πάρουν από τη ζωή και από τους άλλους και μόνο μερικοί άνθρωποι σκέφτονται, πώς να κάνουν τη ζωή τους μια ζωή προσφοράς.
Στο σημερινό Ευαγγέλιο ο Κύριος μας προειδοποιεί για το πόσο μικρή είναι η ζωή και ότι αυτή μπορεί να τελειώσει οποτεδήποτε και απροσδόκητα. Μια καλή ερώτηση, που θα μπορούσαμε να κάνουμε, είναι: «τι έκανα στη ζωή μου μέχρι αυτό το σημείο;» Και αν δεν έχουμε μία καλή απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι εύκολο να λύσουμε το πρόβλημα. Το μόνο που πρέπει να αναρωτηθούμε είναι, τι θα μπορούσα να κάνω τώρα, έτσι ώστε κοιτάζοντας πίσω να μπορέσω να δω ένα πράγμα, που έχω κάνει σωστά.
Εάν ζούμε τη ζωή μας πάντα απαντώντας σωστά σε αυτή την ερώτηση, τότε δεν θα έχουμε πρόβλημα στο τέλος της ζωής μας. Μπορούμε να είμαστε σίγουροι, ότι τα παιδιά μας θα έχουν ένα παράδειγμα να ακολουθήσουν, ότι θα είναι περήφανα να λένε ποιος ήταν ο πατέρας ή η μητέρα τους. Θα ακούνε πάντα ότι ήμασταν ένα αγαπητό και γενναιόδωρο πρόσωπο. Οι επιτυχημένοι άνθρωποι αγγίζουν τη ζωή των ανθρώπων, αλλά οι γενναιόδωροι άνθρωποι κάνουν μια θετική διαφορά στη ζωή των άλλων ανθρώπων.
Last Week’s Sermon
“Love Thy Neighbor”
Dear brothers and sisters in Christ,
Last week’s Gospel taught us the two most essential requirements for our lives. The Gospel says to love God, and to love our neighbor. We would all like to have eternal life, but there is only one way for it. Like I said last Sunday, it is all about our relationships. Christ tells the lawyer that if he wants to inherit the Kingdom of God and have eternal life, he needs to keep those two basic relationships. He needs to have a loving relationship with God and a loving and respectful relationship with those who are around him. We call friends those who we consider to be good people. Christ called his disciples friends. According to an ancient wisdom, a friend is the person with whom we share our lives. So we are God’s friends and we need to give to God at least as much as we give to our friends.
In this story Jesus makes it a little more difficult for us. He says that we need to give to God all of what we have, that is our soul, our heart, and our mind. He challenges our understanding of the friend, by saying that we need to love them as much as we love ourselves. As it was difficult for the young lawyer, it is also very difficult for us to determine who our friends are. Christ also challenges the way we determine who our friends are. He challenges the way we judge people.
He tells us about two human beings, neither of whom we would call a fiend. The person who was injured was a sinner. He was going from Jerusalem to Jericho, from the city of God to the city of sin. Therefore, by our standards that person is not worth helping, or being friends with. The person who helps this sinful man is also not considered good, because he is a Samaritan, who is considered an enemy of the Jews.
In the relationship of those two not-so-good people, Christ shows that our standards are very different from the standards of God. He shows us that what we call good is not necessarily the best. Sometimes, the best relationship is found in the place where we do not imagine anything good happening. Remember, people said that nothing good could come out of Nazareth, but it was where our Savior came from.
When we judge people, we form our opinions on facts that we can relate to. Most of the time we judge people by their past or present actions, but God looks into the depth of our souls, where He sees His own image. The world puts us in different conditions of life, and although sometimes the image of God gets covered with our worldly cares and our sins that determine our actions, the image of God never disappears. Even the worst criminals have the image of God somewhere deep in their hearts. All they need is someone like you and I to give them love, to show them the love of God, and help them to reverse their way of life in this world.
I do not want to feel forced to love criminals, but I encourage you to look at the list of the people you do not like and try to see if they are also created in the image and likeness of God, like you and I are. After all, the Lord justified the repentant thief on the cross.
May God bless you all with his love and mercy.
Κήρυγμα της περασμένης Εβδομάδας
“Αγάπα τον πλησίον σου”
Αγαπητοί αδελφοί και αδελφές στο Χριστό,
Το Ευαγγέλιο της περασμένης εβδομάδας μας δίδαξε τις δύο πιο βασικές απαιτήσεις για τη ζωή μας. Το Ευαγγέλιο λέει να αγαπάμε τον Θεό και τον πλησίον μας. Όλοι θέλουμε να έχουμε αιώνια ζωή, αλλά υπάρχει μόνο ένας τρόπος για αυτό. Όπως είπα και την περασμένη Κυριακή, όλα είναι ανάλογα με τις σχέσεις μας με τους συνανθρώπους μας. Ο Χριστός λέει στον δικηγόρο ότι αν θέλει να κληρονομήσει τη Βασιλεία του Θεού και να έχει αιώνια ζωή, πρέπει να διατηρήσει αυτές τις δύο βασικές σχέσεις. Πρέπει να έχει μια σχέση αγάπης με το Θεό, και μια σχέση αγάπης και σεβασμού με εκείνους που είναι γύρω του. Αποκαλούμε φίλους όσους θεωρούμε καλούς ανθρώπους. Ο Χριστός αποκάλεσε φίλους τους μαθητές Του. Σύμφωνα με μια αρχαία ρήση, ο φίλος είναι το άτομο με το οποίο μοιραζόμαστε τη ζωή μας. Γι'αυτό είμαστε φίλοι του Θεού, και πρέπει να Του δώσουμε τουλάχιστον όσα δίνουμε στους φίλους μας.
Σε αυτήν την ιστορία ο Ιησούς το καθιστά λίγο πιο δύσκολο για μας. Λέει ότι πρέπει να δώσουμε στον Θεό όλα αυτά που έχουμε, την ψυχή, την καρδιά και το μυαλό μας. Μας προκαλεί να κατανοήσουμε την σημασία του φίλου, λέγοντας ότι πρέπει να αγαπάμε τους φίλους μας, όσο αγαπάμε τον εαυτόν μας. Όπως ήταν δύσκολο για τον νεαρό δικηγόρο, είναι επίσης πολύ δύσκολο για εμάς να καθορίσουμε ποιοι είναι οι φίλοι μας.
Ο Χριστός αμφισβητεί επίσης τον τρόπο με τον οποίο καθορίζουμε ποιοι είναι οι φίλοι μας. Αμφισβητεί τον τρόπο που κρίνουμε τους ανθρώπους.
Σήμερα μας λέει για δύο ανθρώπους, που κανέναν από αυτούς δεν θα ονομάζαμε φίλο. Το άτομο που τραυματίστηκε ήταν αμαρτωλός. Πήγαινε από την Ιερουσαλήμ στην Ιεριχώ, από την πόλη του Θεού, στην πόλη της αμαρτίας. Έτσι, σύμφωνα με τα πρότυπά μας, δεν θεωρείται τόσο καλό άτομο για να το βοηθήσουμε, και vα είναι φίλος μας. Το άτομο που βοηθά αυτόν τον αμαρτωλό άνθρωπο επίσης δεν θεωρείται τόσο καλός άνθρωπος, επειδή είναι Σαμαρείτης, και ως Σαμαρείτης είναι εχθρός των Εβραίων.
Στη σχέση εκείνων των δύο όχι τόσο καλών ανθρώπων ο Χριστός δείχνει ότι τα πρότυπά μας είναι πολύ διαφορετικά από τα πρότυπα του Θεού. Αυτός μας δείχνει ότι αυτό που αποκαλούμε καλό, δεν είναι αναγκαστικά το καλύτερο, αλλά μερικές φορές η καλύτερη σχέση βρίσκεται εκει όπου δεν φανταζόμαστε κάτι καλό να συμβαίνει.
Θυμηθείτε, οι άνθρωποι είπαν ότι τίποτα καλό δεν ήταν δυνατό να γίνει στη Ναζαρέτ, αλλά από εκεί προήρθε ο Σωτήρας μας.
Όταν κρίνουμε τους ανθρώπους, διαμορφώνουμε τις απόψεις μας για γεγονότα με τα οποία μπορούμε να συσχετίσουμε την ζωή μας. Τις περισσότερες φορές κρίνουμε τους ανθρώπους από τις προηγούμενες ή τις παρούσες ενέργειές τους, αλλά ο Θεός κοιτάζει στο βάθος της ψυχής μας, όπου βλέπει την εικόνα Του. Ο κόσμος μας βάζει σε διαφορετικές συνθήκες ζωής και παρόλο που μερικές φορές η εικόνα του Θεού καλύπτεται με τις κοσμικές φροντίδες και τις αμαρτίες που καθορίζουν τις πράξεις μας, η εικόνα του Θεού δεν χάνεται ποτέ. Ακόμη και οι χειρότεροι εγκληματίες έχουν την εικόνα του Θεού κάπου βαθιά στην καρδιά τους. Το μόνο που χρειάζονται είναι κάποιος σαν εσάς και εμένα να τους δώσει αγάπη,να τους δείξει την αγάπη του Θεού, και να τους βοηθήςει να αντιστρέψουν τον τρόπο ζωής τους σε αυτόν τον κόσμο.
Δεν θέλω να αισθάνομαι αναγκασμένος να αγαπώ τους εγκληματίες, αλλά σας ενθαρρύνω να κοιτάξετε τον κατάλογο των ανθρώπων που δεν σας αρέσει, και να προσπαθήσετε να δείτε αν εχουν επίσης δημιουργηθεί στην εικόνα και την ομοιότητα του Θεού, όπως εσείς και εγώ είμαστε. Εξάλλου, ο Κύριος δικαιολόγησε τον μετανοημένο κλέφτη στο σταυρό.
Ο Θεός να σας ευλογεί όλους σας με την αγάπη και το έλεός Του.